Descripció
Valoració quantitativa i registre de la situació econòmica, financera i patrimonial de l'empresa.
Elaboració dels estats financers que informin als usuaris interns i externs a l'organització. L'equació comptable bàsica, el mètode comptable, el resultat empresarial, el cicle comptable i normativa comptable espanyola.
Los graduados en Derecho se forman en materias relacionadas estrechamente con la empresa, tales como el Derecho Civil, Mercantil , Tributario o Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social, los cuales utilizan en mayor o menor medida la información que suministra el sistema contable. Es por ello que la Contabilidad se hace parte imprescindible en la actuación profesional del graduado, toda vez que conocer los fundamentos y el funcionamiento de la misma le permite entender y aplicar la mayor parte de los preceptos legales objeto de esas materias
Competències Generals
- Capacitat d'identificació, interpretació, formulació i resolució de problemes i situacions.
- Capacitat per a la utilització de les eines i instruments necessaris per a observar adequadament els sistemes objecte d'estudi.
- Capacitat per a la planificació, organització, direcció i control dels sistemes i processos, en un marc que garantisca el respecte als valors, drets i principis bàsics de l'ordenament jurídic, la competitivitat empresarial, la protecció i conservació del medi ambient, i el desenvolupament sostenible.
- Habilitat per a l'aplicació eficient d'eines conduents a la solució de problemes.
- Capacitat crítica i analítica.
- Capacitat per a l'avaluació, optimització i confrontació de criteris per a la presa de decisions.
- Capacitat de comunicació en llenguatges formals, gràfics i simbòlics i mitjançant l'expressió oral i escrita.
- Capacitat de treball en equips multidisciplinaris i multiculturals.
- Capacitat d'actualització dels coneixements.
- Capacitat de consolidació, ampliació i integració dels coneixements.
- Disposició de metodologies i destreses d'autoaprenentatge eficient per a l'adaptació i actualització de nous coneixements i avanços científics, així com de l'evolució de les necessitats, per a adoptar una aptitud d'innovació i creativitat en l'exercici de la professió.
Competències Específiques
- Comprendre i conéixer com funciona l'empresa com a sistema, les principals àrees funcionals i la incidència de l'ordenament mercantil, laboral i tributari en la seua creació i desenvolupament.
- Adquirir els coneixements bàsics de les principals teories i eines de la ciència econòmica i capacitat per a raonar en termes econòmics.
- Ser capaç de localitzar i gestionar informació de caràcter econòmic.
- Interpretar la informació comptable adequadament i comprendre les relacions entre la comptabilitat i les diverses parcel·les de l'ordenament jurídic.
Objectius (resultats d'aprenentatge)
- 01Describir los hechos económicos más relevantes que relacionan a la empresa con su entorno.
- 02Definir los conceptos fundamentales de Patrimonio y Resultado Contable
- 03Utilizar la esencia del Método de Partida Doble o Principio de Dualidad como fundamento básico de la Contabilidad
- 04Utilizar los instrumentos contables conceptuales y materiales necesarios para desarrollar la Contabilidad
- 05Utilizar correctamente el Plan General de Contabilidad y las nuevas Normas Internacionales de Contabilidad
- 06Exponer la necesidad de Normalización
- 07Analizar el ciclo contable y la problemática que pueden plantear las distintas operaciones que aparecen en cada fase del ciclo
- 08Elaborar los estados contables que sintetizan la información recogida a lo largo del ciclo.
Continguts
Unitats didàctiques
Associació objectius i unitats
Objectiu/Unitat | U1 | U2 | U3 | U4 |
---|
01 | | | | |
---|
02 | | | | |
---|
03 | | | | |
---|
04 | | | | |
---|
05 | | | | |
---|
06 | | | | |
---|
07 | | | | |
---|
08 | | | | |
---|
Cronograma
Setmana | Unitats didàctiques | Hores dirigides | Hores compartides | Hores autònomes | Hores totals | 1 | U1 | 4 | 3 | 2 | 9 |
2 | U1 | 4 | 3 | 2 | 9 |
3 | U1 | 4 | 4 | 2 | 10 |
4 | U2 | 4 | 3 | 2 | 9 |
5 | U2 | 4 | 3 | 3 | 10 |
6 | U2 | 4 | 4 | 3 | 11 |
7 | U3 | 4 | 3 | 3 | 10 |
8 | U3 | 4 | 3 | 3 | 10 |
9 | U3 | 4 | 4 | 3 | 11 |
10 | U4 | 4 | 3 | 3 | 10 |
11 | U4 | 4 | 3 | 3 | 10 |
12 | U4 | 4 | 4 | 3 | 11 |
13 | U4 | 4 | 3 | 3 | 10 |
14 | U4 | 4 | 3 | 3 | 10 |
15 | U4 | 4 | 4 | 3 | 11 |
Pràctiques de l'assignatura
Bibliografia Complementària
Enllaços
Programari
Metodologia i avaluació
Metodologia
- Aprenentatge basat en problemes: Desenvolupar aprenentatges actius a través de la resolució de problemes que fomentin en l'estudiant el pensament i/o experimentació, així com la presa de decisions.
- Expositiu/Lliçó magistral: Transmetre coneixements i activar processos cognitius en l'estudiant, implicant la seua participació.
- Resolució d'exercicis i problemes: Exercir, assajar i posar en pràctica els coneixements previs mitjançant la repetició de rutines.
Avaluació
- La evaluación de la asignatura se compone de dos elementos: A) Pruebas de nivel: A lo largo del curso se realizarán, al menos, tres evaluaciones de conocimiento a través de preguntas de test, supuestos prácticos, o cuestiones directamente planteadas en el aula y B) Examen final: consistente en una prueba práctica que incorporará implícita o explícitamente preguntas de teoría.
El examen final se puntuará entre 0 y 10 puntos y las pruebas de nivel se evaluarán, en su conjunto, hasta 3 puntos que se adicionarán a la puntuación del examen final, siempre que en éste se haya obtenido, al menos, 4 puntos. En cualquier caso, la suma algebraica de los puntos obtenidos en las pruebas de nivel y en el examen final, no podrá ser superior a 10 puntos.