TÈCNIQUES QUANTITATIVES D'ANÀLISI POLÍTICA AssignaturaCodi: 1653Titulació: Grau en Ciències Polítiques i Gestió PúblicaFacultat de Ciències Socials i Jurídiques d'OriolaCurs: Curs 4 de Grau en Ciències Polítiques i Gestió PúblicaSemestre: 1Tipus: ObligatòriaIdioma: CastellàECTS: 4,5Teoria: 3Pràctica: 1,5Hores: 112.5Adreçades: 45Compartides: 25Autònomes: 42.5Matèria: TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ SOCIALMòdul: SOCIOLOGIA I TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ SOCIALDepartament: Estadística, Matemàtiques i InformàticaÀrea: ESTADÍSTICA I INVESTIGACIÓ OPERATIVA Contingut relacionat Carregant... DescripcióLa investigació i el mètode científic: experimentació, observació i anàlisi. Altres mètodes. Tècniques de recollida de dades i fonts d'informació. Tipus i disseny del mostreig estadístic; estimació. Tipus d'enquestes. Disseny i validació de qüestionaris. Estadística electoral.ProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaCANOVAS CANOVAS, MARIA JOSEFA■CANOVAS CANOVAS, FIDEL■■Interés professionalCompetències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsCapacitat per a la utilització de les eines i instruments necessaris per a observar adequadament els sistemes objecte d'estudi.Habilitat per a l'aplicació eficient d'eines per a la solució de problemes.Capacitat crítica i analítica.Capacitat de comunicació en llenguatges formals, gràfics i simbòlics i per mitjà de l'expressió oral i escrita.Competències EspecífiquesOperar amb dades d'investigació quantitatives i qualitatives.Dominar els mètodes i les tècniques d'investigació política i social.Elaborar plans estratègics en l'àmbit de l'Administració Pública.Objectius (resultats d'aprenentatge)01Dominar los métodos y las técnicas de investigación política y social. Capacidad para plantear el estudio de los fenómenos políticos, di señar técnicas para la recogida de datos y verificar hipótesis.02Dominar los instrumentos de análisis de datos cuantitativos y cualitativos para aplicarlos en el proceso de investigación03Saber gestionar la información en la toma de decisiones04Conocer y aplicar los tipos básicos de muestreo estadístico.05Resolver problemas de contraste de hipótesis y calcular el tamaño de muestra para garantizar la precisión de las conclusiones.06Conocer y ser capaz de analizar los procesos electorales: campañas, estrategias electorales de los partidos...07Conocer y saber aplicar los tipos de encuestas.ContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesU11. Correlación lineal.U2Intervalos de confianzaU3Contraste de HipótesisU4Muestreo. TiposU5Encuesta. Tipos de encuentaU6Estadística electoralAssociació objectius i unitatsObjectiu/UnitatU1U2U3U4U5U601020304050607CronogramaSetmanaUnitats didàctiquesHores dirigidesHores compartidesHores autònomesHores totals1U131152U131153U1,U231154U231265U231266U2,U331267U331378U331379U3,U4313710U4313711U4323812U5324913U5324914U63341015U6366,515,5Pràctiques de l'assignaturaBibliografia BàsicaPérez López, César. "Muestreo estadístico conceptos y problemas resueltos". Madrid [etc.] Pearson-Prentice Hall 2006.Levin, R.I. "Estadística para administración y economía". Pearson Educación. Prentice Hall.Moore, David S. "Estadística aplicada básica". Barcelona Antoni Bosch Editor D.L.Bibliografia ComplementàriaMason, Robert D. Lind, Douglas A. "Estadística para administración y economía ". México Alfaomega 1998.David R. Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas A. Williams. " Estadística para negocios y economía ". Cengage Learning Mexico.EnllaçosBase de datos del Instituto Nacional de Estadística.Cuentas de empresas, ratios, actividades, accionistas y participadas de más de 1.080.000 empresas españolas y 320.000 portuguesas.ProgramariR 2.12Metodologia i avaluacióMetodologiaAprenentatge basat en problemes: Desenvolupar aprenentatges actius a través de la resolució de problemes que fomentin en l'estudiant el pensament i/o experimentació, així com la presa de decisions.Aprenentatge cooperatiu: Desenvolupar aprenentatges actius mitjançant estratègies de treball cooperatiu entre estudiants i fomentant la responsabilidad compartida per assolir metes grupals.Estudis de casos: Adquisició d'aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats, per tal d'interpretar-los i resoldre'ls, entrenant diversos procediments alternatius de solució.Expositiu/Lliçó magistral: Transmetre coneixements i activar processos cognitius en l'estudiant, implicant la seua participació.Resolució d'exercicis i problemes: Exercir, assajar i posar en pràctica els coneixements previs mitjançant la repetició de rutines.AvaluacióEl EXAMEN FINAL es un examen escrito de ejercicios prácticos de los diferentes temas que componen la asignatura.El SISTEMA DE EVALUACIÓN CONTINUA se compone de dos partes:- Un PRIMER PARCIAL, con una valoración del 50%, que se anunciará en la web de asignatura.-Un SEGUNDO PARCIAL, con una valoración del 50%, que tendrá lugar en la misma fecha y hora que el examen final.