Course instructors are responsible for the course content descriptions in English.
Description
Methodologies and procedures of the audiovisual project. Conception, planning, production, and artistic direction of audiovisual projects. Analysis of variables, processes, and results in the audiovisual project. Plurilinguistic nature of the audiovisual project.
***La asignatura se fundamenta en la gestión de proyectos audiovisuales y en el desarrollo de capacidades críticas que permitan tanto la lectura del lenguaje audiovisual contemporáneo, como el desarrollo de una mirada general en torno a la producción audiovisual como obra compleja y dependiente de múltiples factores y agentes.
***Con ello se pretende dotar al/a la estudiante de herramientas teórico-prácticas que le faciliten la introducción a profesiones de preproducción, producción y post-producción audiovisual: desarrollo de una obra artística audiovisual, realización, producción ejecutiva, dirección de fotografía, montaje, etc.
General competencies
- Ability to implement efficient tools for troubleshooting within the field of knowledge.
- Capacity to innovate in the development of new processes, projects, and art products.
- Critical and analytical skills in the relevant specialty area.
- Creative capacity within the field of knowledge.
- Ability to communicate in formal, graphic, and symbolic media.
- Ability to work with multidisciplinary and multicultural teams.
- Capacity to consolidate, expand, and integrate fundamental knowledge within the field of knowledge.
- Disposition of methodologies and efficient self-learning skills for adapting to and updating new skills and scientific advances, as well as to changing needs in order to adopt an aptitude for innovation and creativity in practicing the profession.
Specific competencies
- Ability to plan, implement, and manage art production.
- Ability to renew the procedures, techniques, and materials for art production through experimentation and research.
Objectives (Learning outcomes)
- 01Adquirir estrategias metodológicas que potencien las capacidades creativas para resolver los diversos problemas que conlleva el desarrollo de la gestión y producción audiovisual.
- 02Consolidar y ampliar los conocimientos teóricos y prácticos que conduzcan a una adecuada conceptualización y materialización de los proyectos audiovisuales.
- 03Asimilar una metodología de trabajo que viabilice la planificación de la actividad a desarrollar (trabajo proyectual) que capacite para el acceso a un entorno profesional dentro del mercado laboral contemporáneo.
- 04Profundizar en el estudio de los recursos compositivos y narrativos de la imagen.
- 05Desarrollar la capacidad crítica para analizar la propia producción y posicionarse frente al contexto audiovisual contemporáneo.
Contents
Teaching units
Association between objectives and units
Objective/Unit | U1 | U2 | U3 |
---|
01 | | | |
---|
02 | | | |
---|
03 | | | |
---|
04 | | | |
---|
05 | | | |
---|
Schedule
Week | Teaching units | Directed hours | Shared hours | Autonomous hours | Total hours | 1 | U1 | 3 | 1.5 | 1 | 5.5 |
2 | U1 | 3 | 1.5 | 2 | 6.5 |
3 | U1 | 3 | 1.5 | 2 | 6.5 |
4 | U1 | 3 | 1.5 | 3 | 7.5 |
5 | U1 | 3 | 1.5 | 3 | 7.5 |
6 | U1 | 3 | 1.5 | 3 | 7.5 |
7 | U2 | 3 | 1.5 | 3 | 7.5 |
8 | U2 | 3 | 1.75 | 3 | 7.75 |
9 | U2 | 3 | 2 | 3 | 8 |
10 | U2 | 3 | 2 | 3 | 8 |
11 | U3 | 3 | 2 | 3 | 8 |
12 | U3 | 3 | 2 | 3 | 8 |
13 | U3 | 3 | 2 | 3 | 8 |
14 | U3 | 3 | 2 | 3.25 | 8.25 |
15 | U3 | 3 | 2 | 3 | 8 |
Complementary bibliography
Software
Methodology and grading
Methodology
- Case studies: Learning through the analysis of actual or simulated cases in order to interpret and resolve them by employing various alternative solution procedures.
- Learning agreement: Develop active learning through an agreement between the teacher and the student containing commitments for what will be learned, how monitoring will take place for that learning, the set period of time, and the evaluation criteria.
- Lecture: Pass on knowledge and activate cognitive processes in students, encouraging their participation.
- Project-based learning: Realization of a project to solve a problem, applying acquired learning and promoting abilities related to planning, design, performing activities, and reaching conclusions.
Grading
- //// Evaluación continua y ponderación
**Prácticas requeridas [soporte digital no retornable]
UNIDAD 1 (50%)
- Mapa de referentes visuales (Pinterest o Tumblr)
- Carpeta de producción (pdf e impreso)
- Pitch (presencial o vídeo)
UNIDAD 2 y 3 (40%)
- Producción audiovisual con 2 aplicaciones (video)
+ Corrección gramatical, en la estructura, extensión, y presentación de las prácticas requeridas (10%)
//// Examen ordinario y extraordinario, y ponderación (en función de la distribución de créditos teóricos y prácticos)
La entrega de prácticas fuera de los plazos fijados supondrá la no consideración de las mismas dentro de la evaluación continua.
En el caso de no superar la evaluación continua, el día del examen el/la estudiante deberá
- Entregar: Ejercicios Unidades 1, 2 y 3 (4,5 ECTS): 75%
- Realizar: Examen teórico (1,5 ECTS): 25%
Las calificaciones de evaluación continua y examen se clasificarán dentro de la siguiente correspondencia:
Suspenso (de 0 a 4,9)
Aprobado (de 5,0 a 6,9)
Notable (de 7,0 a 8,9)
Sobresaliente (de 9,0 a 10,0)