Aquesta assignatura s'impartirà en el segon semestre i comptarà amb tallers pràctics, treball en laboratori multimèdia, visites a empreses i seminaris impartits per professionals de prestigi relacionats amb les noves narratives en l'ecosistema de la comunicació.
Aquesta matèria proporciona a l'alumne els coneixements teòrics i pràctics essencials per a la ideació i el disseny de missatges periodístics innovadors de qualitat. Per aconseguir-ho, es dota l'estudiant de la capacitat d'analitzar i comprendre les noves habilitats narratives i retòriques per mitjà del maneig de programes d'edició i, sobretot, de l'assimilació de les renovades tècniques expressives. L'alumne, per tant, aprèn a emprar i adaptar aquests recursos per explicar i difondre històries, compondre i publicar opinions i jerarquitzar i visualitzar dades amb eficàcia, creativitat i precisió.
En un entorn en què qualsevol pot difondre continguts, els del periodista han de ser més atractius, precisos, profunds, clars i correctes. Si el web proporciona noves alternatives tecnològiques i estilístiques, el professional de la informació ha de conèixer i dominar les eines, els conceptes i les tècniques per explotar-les. La qualitat, la seducció i l'originalitat ja no són una opció.
En un entorn en què qualsevol pot difondre continguts, els del periodista han de ser més atractius, precisos, profunds, clars i correctes. Si el web proporciona noves alternatives tecnològiques i estilístiques, el professional de la informació ha de conèixer i dominar les eines, els conceptes i les tècniques per explotar-les. La qualitat, la seducció i l'originalitat ja no són una opció.