Descripció
Intervenció organitzacional. Etapes del procés d'intervenció organitzacional. Intervenció des del desenvolupament organitzacional. Intervenció en l'empresa familiar. Avaluació de l'acompliment. Sistemes retributius. Procés de comunicació. Comunicació interpersonal. Comunicació interna de l'organització.
Competències Generals
- Maneig d'informació: arreplega eficaç d'informació de llibres i revistes; arreplega eficaç d'informació de documents; arreplega eficaç d'informació d'una altra gent; disseny i conducció d'entrevistes; custòdia de documentació.
- Comunicació: lectura i escriptura en anglés; realització de presentacions audiovisuals; realització d'informes orals i escrits; comunicació de doble via eficaç, interpretació de les intencions de la gent.
- Treball en equip: la cooperació en equips.
- Acadèmiques: raonament lògic; pensament crític; aplicació de diverses estratègies de solució de problemes; avaluació de nous desenrotllaments.
- Estratègia professional: elecció d'una estratègia apropiada per a tractar amb el problema o problemes, basant-se en una reflexió sobre la situació professional i les pròpies competències bàsiques d'un.
- Gestió de la pràctica professional: disseny i gestió de la pràctica professional, independentment de si es té un xicotet negoci o s'és part d'una organització pública o privada més gran, incloent aspectes financers, de personal, i operatius, proporcionant lideratge als empleats.
- Relacions professionals: establiment i manteniment de relacions amb altres professionals, així com amb organitzacions rellevants.
- Adquisició del codi ètic de la professió: reconeixement d'aspectes ètics considerant les perspectives i interessos dels diferents agents (stakeholders) . Garantia de respecte dels principis ètics de la professió en la presa de decisions. Consideració d'assumptes ètics en les activitats d'investigació i professionals. Competència per a jutjar i resoldre dilemas.éticos
- Desenrotllament professional continu: actualització i desenrotllament de les pròpies competències, coneixements i destreses d'acord amb els canvis en l'àrea i els estàndards i requisits de la professió psicològica, les lleis nacionals i les normatives europees.
- Garantia de qualitat: establiment i manteniment d'un sistema de garantia de qualitat per a la pràctica com un tot.
Competències Específiques
- Capacitat per a dissenyar programes que faciliten la socialització laboral dels treballadors, la innovació i el canvi, el treball en equip i les noves tecnologies.
- Capacitat per a realitzar anàlisi i valoració de llocs en les organitzacions, confeccionar perfils d'exigències i establir nous plans salarials.
- Capacitat per a determinar les necessitats de selecció i avaluació de persones en funció de la planificació estratègica de recursos humans de l'organització i poder planificar i gestionar les accions de selecció i avaluació que s'estimen necessàries.
- Capacitat per a definir processos de disseny i implantació de programes d'avaluació del rendiment, aplicant les tècniques més adequades i tenint en compte els seus avantatges, limitacions i adequació segons les característiques específiques de cada organització.
- Capacitat per a dissenyar itineraris de carrera personalitzats en funció del potencial de l'individu i les necessitats de l'organització, identificant les fases de la implantació dels plans de carrera i determinant el procés i les àrees més rellevants en l'avaluació de potencial.
- Capacitat per a dissenyar i implementar processos que permeten el desenrotllament del potencial de les persones en el treball o en contextos relacionats amb el mateix.
Objectius (resultats d'aprenentatge)
- Capacitar per a realitzar l'auditoria dels RR HH en una organització
- Analitzar els estils de lideratge i la seua eficacia en la direcció dels Recursos Humans
- Explicar les implicacions psicosocials de les Noves Tecnologies
- Explicar les diferents estrategies de implantació de Noves Tecnologies
- Planificar el canvi tecnologic
- Explicar els metodes i tecniques d'avaluació de la usabiltat de les noves tecnologies
- Capacitar a l'estudiant per a dissenyar processos formatius segons les necessitats dels treballadors
- Capacitar a l'estudiant per a implementar i gestionar la formació
- Saber avaluar els processos formatius
- Elaborar un sistema d'avaluació del exercici.
- Conèixer les principals tècniques d'avaluació del exercici
- Elaborar una estructura salarial.
- Elaborar un sistema retributiu complet
Continguts
Unitats didàctiques
Pràctiques de l'assignatura
Bibliografia Bàsica
- Rodríguez López, José Luis. Medrano Basanta, Gemma. "La formación en las organizaciones". Madrid Eudema 1993.
- "Factbook recursos humanos". Elcano, Navarra Aranzadi and Thomson D.L. 2002.
- Butteriss, Margaret. "Reinventando recursos humanos cambiando los roles para crear la organización de alto rendimiento". Barcelona Gestión 2000 [S.l.] Aedipe 2001.
- Solanes Puchol, Angel. "Herramientas para la gestión recursos humanos". Alicante Fundcrea D.L. 2007.
- Barrenechea Suso, Jon. Ferrer López, Miguel Ángel. "El salario percepciones salariales y extrasalariales, deducciones, pago y garantías". Bilbao Deusto [2001].
- Prieto Alonso, Fernando. Zornoza, Ana María / Peiró, José María. "Nuevas tecnologías de la información en la empresa una perspectiva psicosocial". Madrid Pirámide 1997.
- Gil Rodríguez, Francisco , coord / Alcover de la Hera, Carlos María. "Introducción a la psicología de las organizaciones". Madrid Alianza Editorial D.L. 2003.
- Yukl, Gary A. 1940-. "Liderazgo en las organizaciones". Madrid Pearson 2008.
Bibliografia Complementària
Enllaços
Programari
Metodologia i avaluació
Metodologia
- Aprenentatge basat en problemes: Desenvolupar aprenentatges actius a través de la resolució de problemes que fomentin en l'estudiant el pensament i/o experimentació, així com la presa de decisions.
- Aprenentatge cooperatiu: Desenvolupar aprenentatges actius mitjançant estratègies de treball cooperatiu entre estudiants i fomentant la responsabilidad compartida per assolir metes grupals.
- Aprenentatge orientat a projectes: Realització d'un projecte per a la resolució d'un problema, aplicant aprenentatges adquirits i fomentant habilitats relacionades amb la planificació, disseny, realització d'activitats i obtenció de conclusions.
- Estudis de casos: Adquisició d'aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats, per tal d'interpretar-los i resoldre'ls, entrenant diversos procediments alternatius de solució.
- Expositiu/Lliçó magistral: Transmetre coneixements i activar processos cognitius en l'estudiant, implicant la seua participació.
- Resolució d'exercicis i problemes: Exercir, assajar i posar en pràctica els coneixements previs mitjançant la repetició de rutines.
Avaluació
- PRESENCIALIDAD / AVALUACIÓ CONTÍNUA
- Assistència a la classe presencial i participació activa: podran obtindre fins a un 20% de la nota final. (Ausència fins un 20%)
- Realització dels exercicis proposats pel professorat: podran obtindre fins a un 40% de la nota final. És necessari obtindre una nota mínima de 5 sobre 10.
- Examen presencial: podran obtindre fins a un 40% de la nota final. És necessari obtindre una nota mínima de 4 sobre 10.
NO PRESENCIALIDAD / AVALUACIÓ NO CONTÍNUA / CONVOCATÒRIA OFICIAL
- Realització de TOTS els exercicis proposats pel professorat: podran obtindre fins a un 60% de la nota final. És necessari obtindre una nota mínima de 5 sobre 10 en cada mòdul o exercici proposat.
- Examen presencial: podran obtindre fins a un 40% de la nota final. És necessari obtindre una nota mínima de 4 sobre 10.