TREBALL FI DE MÀSTER AssignaturaCodi: 637Titulació: Màster Universitari en Investigació en Medicina ClínicaFacultat de MedicinaCurs: Curs 1 de Màster Universitari en Investigació en Medicina ClínicaSemestre: 2Tipus: Treball fi màsterIdioma: CastellàECTS: 18Teoria: 18Pràctica: 0Hores: 450Adreçades: 0Compartides: 180Autònomes: 270Matèria: Treball fi de màsterMòdul: Treball fi de màsterWeb docent Departament: Contingut relacionat Carregant... DescripcióEl Departament de Medicina Clínica definirà en el moment de la convocatòria del Màster les possibles línies i projectes que puguen ser desenvolupats de forma voluntària pels alumnes inscrits en el Màster.ProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaFERNÁNDEZ SÁNCHEZ, FRANCISCO JAVIER■■■ANDRES COLLADO, MARIANO NICOLAS■■CLIMENT PAYA, VICENTE EDUARDO■■BAÑULS ROCA, JOSE■■NAVARRO RUIZ, ANDRES■■FERNANDEZ ABELLAN, PASCUAL■■MASIA CANUTO, MARIA DEL MAR■■QUESADA RICO, JOSE ANTONIO■■SANCHEZ PEREZ, ROSA MARIA■■BELLOT GARCIA, PABLO■■POVEDA PAGAN, EMILIO JOSE■■MORENO PEREZ, OSCAR■■CLIMENT GRANA, EDUARDO■■MAS SERRANO, PATRICIO■■SALAS LUCIA, FEDERICO■■VAREA MORCILLO, MONTSERRAT■■LOPEZ PINTOR, ELSA■■FLORES PARDO, EMILIO■■SANCHEZ MARTINEZ, M ROSARIO■■MARTINEZ MARTINEZ, JUAN GABRIEL■■MERINO DE LUCAS, ESPERANZA■■DIAZ MARIN, CARMEN■■REUS BAÑULS, SERGIO JAVIER■■SEMPERE SELVA, MARIA TERESA■■BELINCHON ROMERO, ISABEL■■JAIME SANCHEZ, FRANCISCO ANGEL■■GARCIA FERNANDEZ, LORENA■■BOIX MARTINEZ, VICENTE■■RAMOS RINCON, JOSE MANUEL■■HERNANDEZ BLASCO, LUIS MANUEL■■SORIANO GOMIS, VICTOR■■GONZALEZ DE DIOS, FRANCISCO JAVIER■■SERRANO GARCIA, RICARDO■■SEVERA FERRANDIZ, GUILLERMO■■FUSTER RUIZ DE APODACA, ROSA■■VELA CASASEMPERE, CARMEN PALOMA■■ARRARTE ESTEBAN, VICENTE IGNACIO■■BERNAL MORELL, ENRIQUE■■GARCIA CANTO, EVA MARIA■■PARKER , LUCY ANNE■■GONZALEZ DELGADO, MARIA PURIFICACION■■RODRIGUEZ DIAZ, JUAN CARLOS■■JOVER MARTINEZ, RODRIGO JOAQUIN■■PEREZ SEMPERE, ANGEL CONSTANTINO■■GUTIERREZ CASBAS, ANA■■DE MIGUEL BALSA, EVA MARIA■■LOZANO PALENCIA, MARIA TERESA■■PADROS FLORES, NURIA■■GARCIA PACHON, EDUARDO■■RUIZ NODAR, JUAN MIGUEL■■ESTEBAN RODRIGUEZ, ANGEL■■LLENAS GARCIA, JARA■■CAPARROS CAYUELA, ESTHER■■LUMBRERAS LACARRA, BLANCA JUANA■■PADILLA URREA, SERGIO■■RODRIGUEZ LESCURE, ALVARO■■PORTILLA SOGORB, JOAQUIN■■CANOVAS ROBLES, JOSE■■CORTES CASTELL, ERNESTO■■PICO ALFONSO, ANTONIO MIGUEL■■AUSO MONREAL, EVA■■SEGUI RIPOLL, JOSE MIGUEL■■FRANCES GUARINOS, RUBEN JOSE■■MARTINEZ ESCORIZA, JUAN CARLOS■■BETLLOCH MAS, MARIA ISABEL■■PASCUAL PEREZ, MARIA DE LOS REYES■■JUSTE RUIZ, MERCEDES■■JIMENEZ MORENO, MARIA SUSANA■■MARCO VERA, PASCUAL■■PERIS GARCIA, JUAN JORGE■■GARCIA HONRUBIA, ANTONIO■■BERTOMEU GONZALEZ, VICENTE■■AHUMADA VIDAL, MIGUEL■■DE MADARIA PASCUAL, ENRIQUE■■Interés professionalCompetències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsQue els/as estudiants demostren una competència sistemàtica en el camp de la medicina, i el domini de les habilitats i mètodes d'investigació relacionats amb el dit camp.Que els/as estudiants realitzen una contribució a través d'una investigació original que vaig ampliar les fronteres del coneixement desenrotllant una corpus substancial, del que part meresca la publicació referenciada a nivell nacional o internacional.Que els/as estudiants sàpien comunicar-se amb els seus col·legues, amb la comunitat acadèmica en el seu conjunt i amb la societat en general a prop de les seues àrees de coneixement.Que als/as estudiants se'ls supose capaços de fomentar, en contextos acadèmics i professionals, l'avanç tecnològic, social o cultural dins d'una societat basada en el coneixement.Competències EspecífiquesAccedir a la literatura científica, bases de dades, fonts documentals i informació d'alt nivell existent en Medicina Clínica i àrees relacionades.Dissenyar i planificar un projecte que aborde el problema a investigar per a sotmetre-ho a avaluació per comités d'ètica, així com d'avaluació i finançament de la investigació.Arreplegar, ordenar i classificar les dades i materials d'investigació siguen estos en forma de documents, històries clíniques, qüestionaris, resultats de proves experimentals, etc...Comunicar els resultats i difondre el coneixement generat a professionals sanitaris/as, així com a un públic no especialitzat, utilitzant mitjans escrits, orals i gràfics.Poder realitzar una lectura crítica de treballs, articles o projectes que empren qüestionaris o escales de salut determinant el correcte ús dels mateixos.Manejar amb soltesa i a nivell expert les ferramentes d'informació de busca en Ciències de la Salut més importants hui en dia disponibles, des de les bases de dades comercials als diferents tipus de ferramentes de busca disponibles en Internet.Aconseguir els coneixements i aptituds necessàries per a dur a terme l'elaboració i presentació de sol·licituds de finançament de projectes d'I+D, així com la difusió dels resultats dels mateixos.Capacitat d'informar, d'educar, de supervisar i de mantindre una comunicació efectiva (incloent lús de tecnologies): amb pacients, famílies i grups socials, inclosos aquells amb dificultats de comunicació.Objectius (resultats d'aprenentatge)Aconseguir els coneixements i aptituds necessàries per a dur a terme l'elaboració i presentació d'un projecte de recerca, aplicant tots els coneixements adquirits en les assignatures prèvies realitzades al llarg del Màster.ContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesEsta assignatura no té unitats didàctiques al ser el TFM, el compendi de totes les assignatures del Màster.Pràctiques de l'assignaturaBibliografia BàsicaBibliografia ComplementàriaEnllaçosProgramariMetodologia i avaluacióMetodologiaAprenentatge orientat a projectes: Realització d'un projecte per a la resolució d'un problema, aplicant aprenentatges adquirits i fomentant habilitats relacionades amb la planificació, disseny, realització d'activitats i obtenció de conclusions.Expositiu/Lliçó magistral: Transmetre coneixements i activar processos cognitius en l'estudiant, implicant la seua participació.AvaluacióPer a l'avaluació dels TFM es constituirà un tribunal que avaluarà els treballs i la presentació dels alumnes de forma PRESENCIAL en la Facultat de Medicina de la UMH en dues convocatòries, juny i setembre. La secretaria notificarà a cada alumne el lloc, el dia i l'hora per a la defensa, almenys amb una setmana d'antelació, i farà públic el calendari complet de defenses.La defensa del TFM serà pública, explicant almenys amb la presència de la resta dels alumnes del torn corresponent. Els alumnes entraran en la sala de defensa abans de l'exposició, amb l'objectiu de no interferir en les presentacions dels altres alumnes i en la valoració del tribunal.El TFM només podrà ser avaluat una vegada que l'alumne haja superat les restants matèries del Màster i disposa, per tant, de tots els crèdits necessaris per a l'obtenció del títol, amb l'excepció dels corresponents al propi TFM.Per a l'avaluació del TFM es tindrà en compte: - Per part del tribunal:1. Originalitat i Interès del tema: Grau en què la proposta es diferencia de les habituals i els objectius del projecte (i els potencials resultats obtinguts) seran aplicables a la pràctica clínica habitual per a millorar l'atenció als pacients.2. Adequació metodològica: Coherència entre hipòtesi, objectius, metodologia i pla de treball.3. Qualitat en la interpretació i discussió de resultats (Si disposa de resultats).En cas contrari no valorar.4. Actualitat i amplitud de la bibliografia. Correcta indicació de les referències bibliogràfiques al llarg del text i en l'apartat de bibliografia.5.Expressió escrita i correcció gramatical, Si aconsegueix transmetre de forma clara el projecte realitzat (disseny, estructura, bibliografia).6.Expressió oral i qualitat en la presentació en forma de diapositives i en general el suport documental. - Per part del tutor:1. Iniciativa personal, tant en la proposta de tema del TFM, com en el seu desenvolupament, sobre la base dels coneixements i habilitats adquirits al llarg del Màster 2. Elaboració, desenvolupament i descripció de l'objectiu del TFM3. Elaboració d'antecedents del treball en forma d'introducció i situació de la qüestió científica plantejada. Anàlisi i interpretació d'informació i resultats. Elaboració de conclusions4. Identificació de les fonts i recursos d'informació rellevants per al tema seleccionat. Ús de programari específic de cerca d'informació bibliogràfica i la seua gestió 5. Organització i estructuració dels continguts en el text durant la redacció del TFM6. Planificació del treball de forma autònoma al llarg del desenvolupament del TFM7. Integració, col·laboració i comunicació amb l'equip de treball, inclòs el tutor8.Aspectes ètics. Capacitat d'apreciar la diversitat i respectar els aspectes ètics tant clínics com de recerca al llarg de la realització del TFM. En particular la consideració i manera de presentació del projecte de TFM a un Comitè d'Assajos Clínics i Recerca del centre on es vaja a realitzar el projecte així com a comitès i entitats d'avaluació i finançament de la recercaLa nota final del TFM consistirà en:80% de la Nota del Tribunal de la Defensa del TFM20% de la Nota de l'Informe i avaluació del Tutor del TFMLa qualificació s'atorgarà d'acord a la mitjana dels ítems amb la següent escala numèrica de 0 a 10. Per tant, tant la qualificació del tutor com la del tribunal deuen ser numèriques perquè es puguen calcular la ponderació entre el tribunal i el tutor.La qualificació final serà qualitativa (art. 10 RR 11-04-07), després de l'aplicació de la següent escala: 0 - 4,9: Suspens (SS). 5,0 - 6,9: Aprovat (AP). 7,0 - 8,9: Notable (NT). 9,0 - 10: Excel·lent (SB).Criteris de correccióEs valorarà molt negativament la còpia o el treball compartit, i s'utilitzaran sistemes de busca de còpies no autoritzades. Cada treball ha de ser el reflex del treball autònom.