MÈTODES QUANTITATIUS PER A LA PRESA DE DECISIONS AssignaturaCodi: 3533Titulació: Màster Universitari en Comptabilitat i Finances AvançadesFacultat de Ciències Socials i Jurídiques d'ElxCurs: Curs 1 de Màster Universitari en Comptabilitat i Finances AvançadesSemestre: 2Tipus: ObligatòriaIdioma: CastellàECTS: 6Teoria: 3Pràctica: 3Hores: 150Adreçades: 45Compartides: 26Autònomes: 79Matèria: Matemàtiques i Mètodes Quantitatius per a l'EmpresaMòdul: Eines de Càlcul EmpresarialDepartament: Contingut relacionat Carregant... DescripcióMostreig estadístic aplicat a l'empresa clàssic i en base monetària. Tècniques avançades per a l'anàlisi de múltiples variables, programació lineal i quadràtica aplicada a la gestió de carteres.ProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaSEGURA HERAS, JOSÉ VICENTE■■■MONGE IVARS, JUAN FRANCISCO■■LANDETE RUIZ, MERCEDES■■Interés professionalCompetències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsCapacitat d'anàlisi i síntesi de la informació disponible: Estudia la problemàtica associada a un cas, article o situació financer-comptable, resumeix i recopila allò més rellevant i avalua en un entorn canviant les possibles alternatives estratègiques i la seua incidència tributària.Capacitat per a organitzar i planificar els recursos disponibles: Sap establir l'estructura organitzativa i funcional de l'entitat, així com el procés d'adreça estratègica destinat a optimitzar els recursos econòmic-financers de l'entitat.Capacitat per a emetre opinions tècniques i ètiques de l'activitat professional: Sap aplicar els coneixements adquirits a la pràctica professional, tal que a partir d'una informació economic-financera li permet formular judicis tècnics que inclouen una reflexió sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a les tasques d'adreça comptable i financera.Capacitat per a identificar, interpretar i resoldre problemes en entorns poc coneguts: Es desenvolupa amb relativa facilitat en situacions complexes pròpies de l'àmbit empresarial i caracteritzades pels canvis en els mercats financers i l'adaptació a la regulació comptable i tributària, aportant solucions i prenent decisions.Capacitat de comunicació i de treball en equip: Comunica amb claredat a públics especialitzats i no especialitzats les estratègies financeres, els criteris de registre comptable i les conseqüències tributàries del seu treball, així com les raons i coneixements que les sustenten. Col·labora i coopera amb l'equip aportant el millor dels seus coneixements en matèries financer-comptables, accepta i valora la diferència de criteris comptables i d'estratègies financeres amb els altres.Competències EspecífiquesConèixer els avanços de les matemàtiques de les operacions financeres i la seua aplicació a la comptabilitat i a les finances.Conèixer les noves tècniques de càlcul actuarial aplicables a la comptabilitat i a les finances de l'empresa.Capacitat per a identificar relacions i associacions en l'anàlisi de dades en l'àmbit empresarial.Capacitat per al disseny, construcció, validació i crítica d'indicadors simples i compostos en l'àmbit econòmic i empresarial que faciliten el procés de presa de decisions.Capacitat per a aplicar tècniques de mostreig estadístic en l'auditoria dels comptes anuals.Objectius (resultats d'aprenentatge)El estudiante podrá utilizar las técnicas de muestreo estadístico empleadas en la auditoría de los estados contables.El estudiante conocerá y aplicará las herramientas de la programación matemática básicas para la gestión de una cartera de valoresEl estudiante debe ser capaz de aplicar las principales técnicas de simulación y análisis multivariante a los datos de una empresa.ContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesMuestreo estadístico clásico y en base monetaria.Programación lineal y cuadrática aplicada a la gestión de carterasTécnicas avanzadas de Análisis Estadístico: Una aplicación a los Indicadores de Coyuntura EconómicaPràctiques de l'assignaturaBibliografia BàsicaFabozzi, Frank J. / Markowitz, H. (Harry), 1927-. "The theory and practice of investment management [electronic resource] asset allocation, valuation, portfolio construction, and strategies". Hoboken, N.J. Wiley c2011. Peña, Daniel 1948-. "Análisis de datos multivariantes". Madrid [etc.] McGraw-Hill 2002. Arriaza Gómez, A.J. "Estadística básica con R y R-Commander". Cádiz Universidad de Cádiz, Servicio de Publicaciones 2008. Chapados, Nicolas, 1972-. "Portfolio choice problems [electronic resource] : an introductory survey of single and multiperiod models /". New York : Springer, c2011. Bibliografia ComplementàriaBrentani, Christine. "Portfolio management in practice [electronic resource] /". Oxford : Elsevier Butterworth-Heinemann, 2004. Michaud, Richard O., 1941-. Michaud, Robert O. "Efficient asset management: a practical guide to stock portfolio optimization and asset allocation [electronic resource] /". New York : Oxford University Press, 2008. EnllaçosGeert Molenberghs, Survey Methods (UHasselt) and Sampling Techniques (G0B72a, KU Leuven), Universiteit Hasselt and KU Leuven, Belgium ( OpenCourseWare KU Leuven) https://ocw.kuleuven.be/all-courses/sampling/course.pdf (Accessed September 27, 2014). License: Creative Commons BY-NC-SA 2. ProgramariMicrosoft Office 2010R CommanderRStudioSPSS 22Metodologia i avaluacióMetodologiaAprenentatge basat en problemes: Desenvolupar aprenentatges actius a través de la resolució de problemes que fomentin en l'estudiant el pensament i/o experimentació, així com la presa de decisions.Estudis de casos: Adquisició d'aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats, per tal d'interpretar-los i resoldre'ls, entrenant diversos procediments alternatius de solució.Expositiu/Lliçó magistral: Transmetre coneixements i activar processos cognitius en l'estudiant, implicant la seua participació.Resolució d'exercicis i problemes: Exercir, assajar i posar en pràctica els coneixements previs mitjançant la repetició de rutines.AvaluacióPor cada agrupación de contenidos dentro de la materia, la evaluación se realizará mediante un sistema que estará formado por dos componentes:1. Parte práctica: Consistirá en la resolución de un supuesto práctico al terminar una agrupación concreta de contenidos de la materia, calificando esta parte con una puntuación máxima de 7 puntos en función del grado de realización del ejercicio y de la importancia de los errores cometidos. 2. Parte teórica: la parte de teoría tendrá dos orientacionesa) Evaluación teórica continua: En el tiempo de impartición de la materia se realizarán test de autoevaluación. La evaluación continua se considerará aprobada o suspendida a la hora de su consideración en la calificación final, de tal forma que la puntuación final será de 3 para las evaluaciones aprobadas y de cero para las suspendidas.b) Evaluación teórica final: Para aquellos estudiantes que no hayan superado la evaluación continua, al terminar una agrupación concreta de contenidos de la materia, se realizará un test de autoevaluación en los mismos términos que los descritos anteriormente. La calificación de este apartado será como máximo 3 puntosPara superar la asignatura es necesario obtener una calificación final en la parte práctica de 4.La suma de calificaciones en la parte práctica y en la teórica, con las condiciones establecidas, determinará la nota final.