Descripció
Introducció, classificació de dispositius, clients Thin i Thick, programació en dispositius mòbils, usabilitat en dispositius mòbils, serveis web mòbils.
La tendència de l'ús de dispositius mòbils presenta un camp que ha de ser aprofitat. La proliferació dels *smartphones i la popularitat cada vegada major de les aplicacions mòbils està fent que un important nombre d'empreses es plantegen la creació d'una aplicació pròpia. Fins fa poc, el més important era el terminal maquinari i la seua mera fabricació, però en açò moments l'element diferenciador entre diferents són les plataformes programari. Es pot dir que les aplicacions són les vertaderes causants de la revolució mòbil. Aquesta assignatura aporta al perfil de l'alumne la capacitat per a desenvolupar aplicacions per a dispositius mòbils.
Competències Generals
- Capacitat creativa i desenvolupament de la imaginació en l'àmbit de la professió d'enginyeria tècnica informàtica.
- Capacitat de comunicació i la transició de coneixements en ambients d'experts i no experts.
- Capacitat per a concebre i desenvolupar sistemes o arquitectures informàtiques centralitzades o distribuïdes integrant maquinari, programari i xarxes, d'acord amb els coneixements adquirits mitjançant la tecnologia específica de tecnologies de la informació.
- Capacitat per a conèixer, comprendre i aplicar la legislació necessària durant el desenvolupament de la professió d'enginyer tècnic en informàtica i manejar especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment.
- Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d'enginyer tècnic en informàtica.
Competències Específiques
- Capacitat per a dissenyar i avaluar interfícies persona computador que garantisquen l'accessibilitat i usabilitat als sistemes, serveis i aplicacions informàtiques.
- Capacitat de concebre sistemes, aplicacions i serveis basats en tecnologies de xarxa, incloent Internet, web, comerç electrònic, multimèdia, serveis interactius i computació mòbil.
Objectius (resultats d'aprenentatge)
- 01Conèixer els dispositius mòbils, les seues configuracions i serveis
- 02Conèixer els diferents sistemes operatius existents per als dispositius mòbils
- 03Conèixer les arquitectures per a aplicacions mòbils i justificar l'elecció per al desenvolupament d'una aplicació.
- 04Conèixer les limitacions dels dispositius mòbils tant a nivell de programació com a nivell de dispositiu.
- 05Justificar les necessitats d'interacció i disseny visual d'interfícies per a aplicacions mòbils.
- 06Conèixer els components visuals existents per al disseny visual.
- 07Conèixer els entorns de desenvolupament, els protocols i les tecnologies de comunicació actuals.
- 08Conèixer les restriccions de seguretat imposades sobre les arquitectures dels dispositius mòbils.
Continguts
Unitats didàctiques
Associació objectius i unitats
Objectiu/Unitat | U1 | U2 | U3 | U4 |
---|
01 | | | | |
---|
02 | | | | |
---|
03 | | | | |
---|
04 | | | | |
---|
05 | | | | |
---|
06 | | | | |
---|
07 | | | | |
---|
08 | | | | |
---|
Cronograma
Setmana | Unitats didàctiques | Hores dirigides | Hores compartides | Hores autònomes | Hores totals | 1 | U1 | 4 | 0 | 0 | 4 |
2 | U1 | 4 | 0 | 2 | 6 |
3 | U1 | 4 | 2 | 2 | 8 |
4 | U2 | 4 | 2 | 2 | 8 |
5 | U2 | 4 | 4 | 2 | 10 |
6 | U2 | 4 | 2 | 2 | 8 |
7 | U2 | 4 | 4 | 2 | 10 |
8 | U2 | 4 | 2 | 3 | 9 |
9 | U2 | 4 | 4 | 5 | 13 |
10 | U3 | 4 | 5 | 5 | 14 |
11 | U3 | 4 | 4 | 5 | 13 |
12 | U3 | 4 | 2 | 5 | 11 |
13 | U4 | 4 | 5 | 5 | 14 |
14 | U4 | 4 | 2 | 5 | 11 |
15 | U4 | 4 | 2 | 5 | 11 |
Pràctiques de l'assignatura
Bibliografia Complementària
Metodologia i avaluació
Metodologia
- Aprenentatge basat en problemes: Desenvolupar aprenentatges actius a través de la resolució de problemes que fomentin en l'estudiant el pensament i/o experimentació, així com la presa de decisions.
- Estudis de casos: Adquisició d'aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats, per tal d'interpretar-los i resoldre'ls, entrenant diversos procediments alternatius de solució.
- Expositiu/Lliçó magistral: Transmetre coneixements i activar processos cognitius en l'estudiant, implicant la seua participació.
- Resolució d'exercicis i problemes: Exercir, assajar i posar en pràctica els coneixements previs mitjançant la repetició de rutines.
Avaluació
- La nota final se calculará a partir de dos componentes:
Teoría: 40% de la nota. Examen escrito con cuestiones sobre el temario de la asignatura.
Prácticas y trabajos: 60% de la nota. El estudiante deberá presentar en el plazo indicado todas las prácticas propuestas en clase:
Convocatoria ordinaria: Entrega de las prácticas en los plazos indicados.
Convocatoria extraordinaria: Entrega de las prácticas no superadas en en la convocatoria ordinaria con las partes opcionales implementadas.
Para aprobar la asignatura ambas partes (teoría y práctica) deben aprobarse por separado. Para promediar ambas partes será necesario obtener al menos un 5 en cada una de ellas.
Todo el material de la asignatura está colgado y explicado en la carpeta Materiales, además de la bibliografía obligatoria indicada en la web. Es recomendable leer los anuncios de la asignatura.