MOSTREIG ESTADÍSTIC AMB R/RSTUDIO AssignaturaCodi: 8017Titulació: Màster Universitari en Auditoria de ComptesFacultat de Ciències Socials i Jurídiques d'ElxCurs: Curs 1 de Màster Universitari en Auditoria de ComptesSemestre: 1Tipus: ObligatòriaIdioma: CastellàECTS: 3Teoria: 1,5Pràctica: 1,5Hores: 75Adreçades: 18Compartides: 14Autònomes: 43Matèria: Matemàtiques i Mètodes Quantitatius per a l'EmpresaDepartament: Contingut relacionat Carregant... DescripcióMostreig estadístic clàssic i en base monetària. Aplicació de programari R i RStudio a la comptabilitat i a l'auditoria.ProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaSEGURA HERAS, JOSÉ VICENTE■■■MONGE IVARS, JUAN FRANCISCO■■LANDETE RUIZ, MERCEDES■■Interés professionalCompetències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsCapacitat d'anàlisi i síntesi de la informació disponible: estudia la problemàtica associada a un cas, article o situació financera i comptable, resumeix i recopila el més rellevant i avalua en un entorn cambiant la seua incidència en l'auditoria de comptes.Capacitat per a organitzar i planificar els recursos disponibles: sap establir l'estructura organitzativa i funcional de l'entitat, així com el procés de direcció estratègica destinat a optimitzar els recursos economicofinancers de l'entitat i la seua incidència en el control intern de l'empresa.Capacitat per a emetre opinions tècniques i ètiques de l'activitat professional: sap aplicar els coneixements adquirits a la pràctica professional, de manera que a partir d'una informació economicofinancera li permeta formular judicis tècnics que incloguen una reflexió sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a les tasques de direcció comptable i financera i a l'emissió d'informes d'auditoria.Capacitat per a identificar, interpretar i resoldre problemes en entorns poc coneguts: se'n surt amb relativa facilitat en situacions complexes pròpies de l'àmbit empresarial i caracteritzades pels canvis en els mercats financers i l'adaptació a la regulació a l'àmbit de l'auditoria i la comptabilitat, aportant-hi solucions i prenent decisions.Capacitat de comunicació i de treball en equip: comunica amb claredat a públics especialitzats i no especialitzats les estratègies financeres, els criteris de registre comptable i les conseqüències per a l'informe d'auditoria, així com les raons i coneixements que les sustenten. Col·labora i coopera amb l'equip aportant el millor dels seus coneixements en matèries financeres i comptables, discuteix, accepta i valora la diferència de criteris comptables i d'estratègies financeres amb els altres.Competències EspecífiquesAplicar els avanços en les matemàtiques de les operacions financeres a la comptabilitat, a les finances i a l'auditoria i resoldre problemes en situacions noves.Identificar, classificar i relacionar dades de caràcter empresarial que tenen incidència en la comptabilitat, les finances i l'auditoria.Analitzar i avaluar els indicadors simples i compostos de caràcter matemàtic i estadístic en l'àmbit de la comptabilitat, les finances i l'auditoria.Capacitat per a aplicar tècniques de mostreig estadístic en l'auditoria dels comptes anuals.Usar els coneixements dels sistemes informàtics en l'auditoria de comptes realitzats en entorns informatitzats.Objectius (resultats d'aprenentatge)L'estudiant serà capaç d'analitzar i representar gràficament conjunts de dades i els principals indicadors en l'àmbit de la comptabilitat, les finances i l'auditoriaL'estudiant podrà utilitzar les tècniques de mostratge estadístic empleades en l'auditoria dels estats comptables.L'estudiant serà capaç de redactar informes estadístics d'aparença professional utilitzant RStudioContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesINFORMES EN RINTRODUCCIÓ A R I RSTUDIOÚS DE R EN ESTADÍSTICA DESCRIPTIVAMOSTRATGE ESTADÍSTIC CLÀSSIC I EN BASE MONETÀRIAPràctiques de l'assignaturaBibliografia BàsicaVan der Loo, Mark P. J. De Jonge, Edwin. "Learning RStudio for R statistical computing [electronic resource] : learn to effectively perform R development, statistical analysis, and reporting with the most popular R IDE /". Birmingham, UK : Packt Pub., 2012. Bibliografia ComplementàriaEnllaçosIntroducciò a RIntroducciò a R i RStudioProgramariRStudioMetodologia i avaluacióAvaluacióAvaluació contínua per mitjà d'autoavaluacions, formades per qüestionaris tipus test de 20 preguntes amb 4 alternatives: 60% Avaluació final formada per un examen de 20 preguntes tipus test amb 4 alternatives: 40%-100%