Descripció
Interioritzar les noves teories del desenrotllament infantil, models teòrics i estratègies de tractament en la intervenció del T.O. amb els xiquets i les seues famílies. Utilitzar ferramentes d'avaluació del xiquet i del seu entorn. Conéixer les tècniques de tractament més utilitzades en pediatria.
Es mision del Terapeuta Ocupacional ser capaz de tener estrategias para evaluar e intervenir en niños con alteraciones en el desarrollo o riesgo de padecerlas, con el fin de conseguir su máxima calidad de vida, tal como lo plantea la Organización Mundial de la Salud (OMS, 1985).
Objectius (resultats d'aprenentatge)
- 01Dotar a l'estudiant d'estratègies per avaluar i intervenir en nens amb alteracions en el desenvolupament o risc de patir-les, amb la finalitat d'aconseguir la seva màxima qualitat de vida, tal com ho planteja l'Organització Mundial de la Salut (OMS, 1985).
- 02Conèixer les diferents alteracions del desenvolupament que afecten al procés de *adaptacion i aprenentatge normal d'un nen
- 03Ser capaços d'arribar a un diagnostico funcional del nen amb necessitats especials
- 04Ser capaç d'elaborar un programa de *intervencion especifico parell a cada nen en funcion de les seves necessitats
Continguts
Unitats didàctiques
Pràctiques de l'assignatura
Bibliografia Bàsica
- Jane Case Smith. "Occupational Therapy for children". Mosby.
- Julio Perez Lopez. Alfredo Brito. "Manual de Atencion Temprana". Piramide.
Bibliografia Complementària
- Diane Papalia. Ruth Feldman. "Desarrollo humano". Mc Graw Hill.
Enllaços
Programari
Metodologia i avaluació
Metodologia
- Aprenentatge basat en problemes: Desenvolupar aprenentatges actius a través de la resolució de problemes que fomentin en l'estudiant el pensament i/o experimentació, així com la presa de decisions.
- Aprenentatge orientat a projectes: Realització d'un projecte per a la resolució d'un problema, aplicant aprenentatges adquirits i fomentant habilitats relacionades amb la planificació, disseny, realització d'activitats i obtenció de conclusions.
- Expositiu/Lliçó magistral: Transmetre coneixements i activar processos cognitius en l'estudiant, implicant la seua participació.
Avaluació
- L'avaluació final expliqués de dues parts: 70% la part teòrica que s'avalués amb un examen tipus test i preguntes curtes . i el 30% restant es *obtendra de la nota final de les practiques. aquesta nota *sera el resultat de l'avaluació del tutor professional del centre de pràctiques i de l'avaluació que faci el tutor acadèmic de la memòria final de les practiques