Descripció
- Adquirir coneixements i habilitats en les tècniques diagnòstiques microbiològiques i d'estudi de l'activitat dels antimicrobians en malalties infeccioses, la seua interpretació i la seua utilitat clínica.
- Adquirir coneixements i habilitats en la utilització clínica dels antibacterians, antifúngics, antiparasitaris i antivírics.
Professorat
Nom | Responsable | Teoria | Pràctica |
---|
GUTIERREZ RODERO, FELIX | ■ | ■ | ■ |
INFANTES URRIOS, ANA | | ■ | ■ |
MASIA CANUTO, MARIA DEL MAR | | ■ | |
BUÑUEL ADAN, FERNANDO | | ■ | ■ |
MARTIN GONZALEZ, Mª DEL CORAL | | ■ | ■ |
ORTIZ DE LA TABLA DUCHASE, VICTORIA | | ■ | ■ |
GIMENO CARDONA , CONCEPCION | | ■ | |
RODRIGUEZ DIAZ, JUAN CARLOS | | ■ | |
GAZQUEZ GOMEZ, GREGORIA | | ■ | ■ |
JOVER DIAZ, FRANCISCO MARIANO | | ■ | ■ |
PADILLA URREA, SERGIO | | ■ | ■ |
BORNAY LLINARES, FERNANDO JORGE | | ■ | ■ |
Competències Generals
- Que els/as estudiants demostrin una competència sistemàtica en el camp de la salut internacional, i el domini de les habilitats i mètodes d'investigació relacionats amb la salut internacional i global.
Competències Específiques
- Que els/as estudiants sàpiguen sol·licitar les proves microbiológicas, interpretar els resultats de les tècniques diagnòstiques microbiológicas i d'estudi d'activitat de antimicrobianos i siguin capaces de realitzar les tècniques fonamentals per al diagnòstic ràpid de les Malalties Infeccioses.
- Que els/as estudiants demostrin la capacitat per a utilitzar clínicament els antimicrobianos (antibacterianos, antifúngicos, antiparasitarios i antivíricos) i per a dissenyar, planificar i posar en pràctica programes per a la seva gestió en diferents entorns sanitaris.
- Que els/as estudiants coneguin l'exactitud de les principals proves diagnòstiques empleades en malalties infeccioses i salut Internacional, incloent les proves d'anàlisis microbiológico, d'anàlisi bioquímica, i radiològiques, i les seves condicions d'utilització.
- Que els/as estudiants demostrin una competència en el camp de infectología clínica, i el domini de les habilitats i mètodes de treball assistencial relacionats amb les infeccions adquirides en la comunitat i adquireixin les habilitats bàsiques per a iniciar-se en tasques investigadores.
Objectius (resultats d'aprenentatge)
- MICROBIOLOGIA: 1) Conèixer els principis del diagnòstic microbiològic de les malalties infeccioses. 2) Saber processar per a estudis microbiològics les mostres més comunes. 3) Saber fer les tècniques microscòpiques més freqüents en un laboratori de Microbiologia (Gram, Zhiel-Neelsen, Giemsa, examen parasitològic). Reconèixer la importància de la fase preanalítica per als hemocultius i la bacteriologia general (incloent l'aparell respiratori i les mostres generals), així com els aspectes generals de la presa de mostres. 5) Conèixer les normes de bioseguretat i el sistema de treball en un laboratori de diagnòstic microbiològic clínic.
- TERÀPIA ANTIBIÒTICA: 1) Conèixer la classificació, el mecanisme d'acció, el perfil microbiològic, i el perfil farmacològic dels principals antimicrobians. 2)Conèixer les bases per a l'ús clínic dels antibacterians, antifúngics, antiparasitaris i antivírics en les infeccions més freqüents. 3) Conèixer la política antibiôtica i els equips PROAs
Continguts
Unitats didàctiques
Pràctiques de l'assignatura
Bibliografia Bàsica
- Bailey, W. Robert (William Robert) 1917- / Scott, Elvyn G. / Forbes, Betty A. / Sahm, Daniel F / Weissfeld, Alice S. "Diagnóstico microbiológico". Buenos Aires ; Madrid [etc.] Editorial Médica Panamericana cop. 2009.
- Jawetz, Ernest / Melnick, Joseph L. / Adelberg, Edward A. / Brooks, George F. "Medical microbiology". New York [etc.] McGraw-Hill Medical cop. 2010.
- Murray, Patrick R. / Baron, Ellen Jo. "Manual of clinical microbiology [electronic resource] /". Washington, D.C. : ASM Press, c2007.
- Spicer, W. John. "Microbiología clínica y enfermedades infecciosas : texto y atlas en color /". Amsterdam Barcelona Elsevier cop. 2009.
- Stratton, Charles W. "Clinical microbiology [electronic resource] : quality in laboratory diagnosis /". New York : Demos Medical Pub., c2012.
Bibliografia Complementària
- Bottone EJ. "An atlas of the clinical microbiology of infectious diseases". Taylor & Francis.
- Elliott TS,. "Lecture notes: medical microbiology and infection.". Oxford: Blackwell publishing.
- Gillespie S. "Medical microbiology and infection at a glance". Oxford: Wiley-Blackwell.
- Goering R,. 0323044752 . "Mims¿ medical microbiology". Edinburgh: Mosby.
- Peters W. "Atlas of tropical medicine and parasitology". Edinburgh: Mosby.
- Prats Pastor, Guillermo. "Microbiologia clínica/". Madrid [etc.] Editorial Médica Panamericana cop. 2006.
- Schlossberg D. "Clinical Infectious Diseases ". Cambridge University Press.
Programari
Metodologia i avaluació
Metodologia
- Aprenentatge basat en problemes: Desenvolupar aprenentatges actius a través de la resolució de problemes que fomentin en l'estudiant el pensament i/o experimentació, així com la presa de decisions.
- Estudis de casos: Adquisició d'aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats, per tal d'interpretar-los i resoldre'ls, entrenant diversos procediments alternatius de solució.
- Expositiu/Lliçó magistral: Transmetre coneixements i activar processos cognitius en l'estudiant, implicant la seua participació.
- Resolució d'exercicis i problemes: Exercir, assajar i posar en pràctica els coneixements previs mitjançant la repetició de rutines.
Avaluació
- Es realitzarà un examen presencial, escrit, de tipus test, amb resposta múltiple (diverses opcions i una sola resposta correcta) que constarà de 25 preguntes que abastaran els continguts específics de l'assignatura.
Les activitats pràctiques s'avaluaran mitjançant informes d'observació (avaluació basada en l'observació de la resposta o activitat de l'estudiant durant les pràctiques). L'avaluació es completarà amb exercicis de resolució de casos i problemes, i la participació de l'alumne en el fòrum de l'assignatura.
El sistema de qualificació es realitzarà sobre 100:
- Nota de l'examen tipus test: 50%
- Assistència a les activitats presencials teòric-pràctiques: 20%
- Tasques/participació en el fòrum de l'assignatura: 30%