EL PERIODISME EN LES XARXES SOCIALS AssignaturaCodi: 3025Titulació: Màster Universitari en Innovació en PeriodismeFacultat de Ciències Socials i Jurídiques d'ElxCurs: Curs 1 de Màster Universitari en Innovació en PeriodismeSemestre: 2Tipus: OptativaIdioma: CastellàECTS: 6Teoria: 6Pràctica: 0Hores: 150Adreçades: 0Compartides: 15Autònomes: 90Matèria: Disseny, edició i narrativa periodística digitalDepartament: Contingut relacionat Carregant... DescripcióAquesta assignatura s'impartirà en el segon semestre i comptarà amb tallers pràctics, treball en laboratori multimèdia, visites a empreses i seminaris impartits per professionals de prestigi relacionats amb el nou ecosistema mediàtic digital.ProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaARIAS ROBLES, FELIX■■■CARVAJAL PRIETO, MIGUEL■■LARA PASCUAL, BEATRIZ■■NOGUERA VIVO, JOSÉ MANUEL■■RODRIGUEZ RODRIGUEZ, JOSE MANUEL■■CROSAS BATISTA, MARIA■■Interés professionalAquesta assignatura s'endinsa a l'estudiant en l'aplicació pràctica de les xarxes socials en el periodisme i la comunicació. L'alumne aprendrà les claus sobre les últimes tendències en aquestes plataformes en els principals formats i suports. D'aquesta manera, podrà difondre i distribuir de la millor manera possible el contingut que cada vegada cobra més forma al projecte central del màster.Competències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsComprendre el sector de la comunicació i el periodisme, dominar les ferramentes per al seu estudi i aplicar els coneixements adquirits per a desenrotllar un pensament propi adequat al sector.Capacitat per a entendre el funcionament i les necessitats del sector de la comunicació digital i per a proposar alternatives i models adequats a la seua dinàmica.Conéixer, dominar i manejar les fonts per a l'estudi del sector de la comunicació digital i a partir d'elles resoldre problemes específics.Entendre les relacions entre contingut, producte i servici en el sector de la comunicació digital i saber desxifrar-les segons l'audiència, la tecnologia i el mercat.Realitzar un pla de treball adequat al sector de la comunicació digital, integrar coneixements per a dissenyar i posar en marxa un projecte i audàcia per a ser innovador, adaptat als temps i a les necessitats del mercat.Entendre les claus que fan viable econòmicament un projecte en comunicació digital i estar al corrent de les possibilitats tecnològiques del sector.Saber treballar en equip, ser assertiu i disciplinat, proactiu i integrador.Competències EspecífiquesCapacitat per a entendre l¿ecosistema de la comunicació digital, especialment les dinàmiques de les xarxes socials i dels múltiples servicis associats a ellesCapacitat per a entendre les noves formes de comunicació i intercomunicació generades en les xarxes socials i en els mitjans digitalsCapacitat per a entendre el rol del periodisme i dels seus professionals en l'entorn de les xarxes socialsObjectius (resultats d'aprenentatge)Entender las nuevas dinámicas de las redes sociales en el entorno periodísticoConocer y aplicar las nuevas herramientas orientadas al usuario en las redes socialesDominar el control y la verificación del contenido distribuido en las redes socialesDiseñar estrategias de marketing y comunicación en redes socialesContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesLes xarxes socials en el periodismeRedacció i màrqueting en xarxes socialsEl vídeo a les xarxes socialsPràctiques de l'assignaturaBibliografia BàsicaJosé Manuel Noguera Vivo. "Todos, todo. Manual de periodismo, participación y tecnología". UOC.Noguera, Jose Manuel. "Redes y periodismo cuando las noticias se socializan". Barcelona UOC 2012. Orihuela, Jose Luis. / Dans Perez, Enrique. "No sin nuestro consentimiento La lucha por la libertad en internet". Barcelona Deusto 2012. Bibliografia ComplementàriaOrihuela, José Luis. "La revolución de los blogs cuando las bitácoras se convirtieron en el medio de comunicación de la gente". Madrid La Esfera de los Libros 2006. EnllaçosBowman, S. y Willis, C. (2005). Nosotros, el medio. Cómo las noticias están modelando el futuro de las noticias y la información.José Luis OrihuelaProgramariMetodologia i avaluacióMetodologiaAprenentatge orientat a projectes: Realització d'un projecte per a la resolució d'un problema, aplicant aprenentatges adquirits i fomentant habilitats relacionades amb la planificació, disseny, realització d'activitats i obtenció de conclusions.Estudis de casos: Adquisició d'aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats, per tal d'interpretar-los i resoldre'ls, entrenant diversos procediments alternatius de solució.Resolució d'exercicis i problemes: Exercir, assajar i posar en pràctica els coneixements previs mitjançant la repetició de rutines.AvaluacióLa nota final de l'assignatura s'obtindrà mitjançant els següents sistemes d'avaluació:Avaluació d'activitats (participació en els reptes): 15%Pràctica: 70%Participació (sessions online): 15%