DECISIONS DE MÀRQUETING AssignaturaCodi: 3218Titulació: Màster Universitari en Administració i Direcció d'Empreses. MBAFacultat de Ciències Socials i Jurídiques d'ElxCurs: Curs 1 de Màster Universitari en Administració i Direcció d'Empreses. MBASemestre: 1Tipus: ObligatòriaIdioma: CastellàECTS: 6Teoria: 6Pràctica: 0Hores: 150Adreçades: 0Compartides: 0Autònomes: 0Matèria: DECISIONS DE MÀRQUETINGDepartament: Contingut relacionat Carregant... DescripcióDirecció de Màrqueting basada en les 4P i les 3C. Estratègies comercials. Pla de màrqueting i decisions estratègiques. Auditoria comercial. Conflictes i resolución.ProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaSARABIA SANCHEZ, FRANCISCO JOSE■■■GONZALEZ GASCON, MARIA ELENA■■KANTHER , ANDREAS■■PARRA AZOR, JOSÉ FRANCISCO■■Interés professionalEl subsistema comercial es uno de los más importantes en la empresa dado que es el que une a ésta con su mercado, desarrollando estrategias para fidelizar a los clientes y optimizando los recursos (humanos, tecnológicos, monetarios y comerciales) para generar ventas y relaciones con el mercado.Hoy en día y en el futuro, las cuestiones comerciales y de desarrollo del mercado son/serán las más demandadas por su influencia clave en la generación de ventas, de relaciones y de valor para la empresa.Competències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsAplicar els coneixements adquirits al seu context específic per a generar projectes de creació de valor en l'entorn econòmic i social, tant en l'àmbit local com en el global, i relacionats amb el seu àmbit d'estudi.Formular juís i valoracions a partir de reflexions fruit de la integració de coneixements adquirits i la informació limitada disponible que rodeja qualsevol circumstància i presa de decisions professionals.Comunicar amb eficàcia coneixements i conclusions degudament argumentades a públics especialitzats i no especialitzats de forma clara, concisa i completa.Desenrotllar habilitats d'autoaprenentatge i autonomia que permeten als estudiants continuar analitzant en el temps la evolució i constant canvi de la realitat socioeconòmica, a fi d'emprendre accions i projectes factibles en la pràctica.Estimular la capacitat de lideratge i de motivació que comporta qualsevol iniciativa emprenedora per a la seua implementació adequada, en un context d'incertesa i riscos.Competències EspecífiquesConéixer les ferramentes necessàries per a comprendre l'entorn general i específic de cada empresa o organització, amb el fi d'indagar sobre el seu impacte, evolució i possibles tendències de manifestació futura.Ser capaç d'identificar i/o generar oportunitats de negoci o de creació de valor que li permeten desarrolar una idea viable a l'entorn socio-econoómico.Desenrotllar una actitud i aptitud estratègiques per a poder plantejar alternatives així com resoldre problemes del sistema de direcció de qualsevol organització.Desenrotllar habilitats centrades en la presa de decisions de màrqueting tant a nivell intern com extern, considerant els recursos i metes de l'organització, la situació actual i esperada dels consumidors/clients i de la competència.Ser capaç de planificar accions de màrqueting i coordinar les decisions a prendre en este àmbit tenint un enfocament proactiu.Capacitat per a organitzar i dirigir equips de diferents àrees funcionals de les organitzacions a través d'actuacions tant presencials com amb l'ús de l'eBusiness.Objectius (resultats d'aprenentatge)Comprendre l'abast i la importància de la funció de màrqueting en l'empresaConéixer els processos i factors determinants del comportament dels consumidors així com les estratègies més adequades per a fidelizarlosSaber en què consistix, quina finalitat té i com es realitza la segmentació de mercats i el posicionament de productesSaber quins són els elements d'una oferta comercial i com s'articulen.Conéixer els aspectes fonamentals de la comunicació comercial en màrqueting així com les característiques dels mitjans usats.Comprendre les distintes estratègies de creixement, competitives i de comercialització de servicis que tenen les empresesReconèixer les oportunitats de màrqueting i els reptes que presenta el comerç electrònicConèixer els aspectes bàsics relacionats amb la preparació i execució d'un estudi de mercatEntendre els passos que cal seguir per a construir un pla de màrqueting.ContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesLa funció de màrqueting a l'empresaAspectes claus per crear una proposta de valor.Segmentació del mercat i posicionament del producteCOMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR I FIDELITZACIÓ DELS CLIENTSESTRATÈGIES DE MÀRQUETINGINVESTIGACIÓ DE MERCATSMÀRQUETING ELECTRÒNICAtraure clients potencials a través de la comunicació online i offline.EL PLA DE MÀRQUETINGPràctiques de l'assignaturaBibliografia BàsicaKotler, Philip. Pineda Ayala, Leticia Esther trad. "Dirección de marketing". Madrid Pearson, Prentice-Hall, D.L. 2016. Bibliografia ComplementàriaMunuera Alemán, José Luis. Rodríguez Escudero, Ana Isabel. "Estrategias de marketing un enfoque basado en el proceso de dirección". Madrid ESIC 2012. Kotler, Philip 1931-. Armstrong, Gary. "Principios de marketing". Madrid Pearson Education D.L. 2018. Kotler, Philip 1931-. Kartajaya, Hermawan 1947- / Setiawan, Iwan. "Marketing 4.0 moving from traditional to digital". Hoboken, New Jersey Wiley [2017]. Enllaçoshttp://ProgramariMetodologia i avaluacióAvaluacióLa matèria objecte d'examen són els temes 1 a 9 del temari de l'assignatura. L'avaluació de l'assignatura consta de dos parts: l'avaluació dels continguts de l'assignatura i l'avaluació de les pràctiques realitzades. La prova de coneixements teòrics (l'examen escrit) suposarà el 65% de la nota final. És un examen escrit amb 7 preguntes teòriques, pràctiques o mixtes. L'alumne tindrà 2 hores per a resoldre l'examen. Les pràctiques suposaran el 35% de la nota final. Estes pràctiques es referiran a diferents unitats didàctiques i requeriran l'entrega d'un informe. Les pràctiques seran anunciades pel professor i s'entregaran en la forma i condicions especificades en la Web de l'assignatura.Per calcular la nota final cal treure almenys 4 punts en cada part.Característiques de la prova d'avaluacióNo hi ha prova d'accésCriteris de correcció(1) Adequació de les respostes a les preguntes plantejades; (2) completesa i correcció de les respostes; (3) organització i presentació d'idees i argumentacions.