TREBALL FI DE MÀSTER AssignaturaCodi: 674Titulació: Màster Universitari en Investigació en Atenció PrimàriaFacultat de MedicinaCurs: Curs 1 de Màster Universitari en Investigació en Atenció PrimàriaSemestre: 2Tipus: Treball fi màsterIdioma: CastellàECTS: 12Teoria: 12Pràctica: 0Hores: 300Adreçades: 120Compartides: 70Autònomes: 110Matèria: Treball de Fi de GrauMòdul: ObligatòriaDepartament: Contingut relacionat Carregant... DescripcióElaboració d'un protocol de recerca relacionat amb la temàtica d'Atenció Primària, podent utilitzar la Metodologia de recerca (quantitativa o qualitativa) que millor conteste a la seua pregunta de recerca. Per a l'elaboració del protocol, es realitzarà sota la supervisió d'un tutor-director i culminarà amb la presentació pública al final del curs acadèmic.ProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaGIL GUILLEN, VICENTE FRANCISCO■■■NOUNI GARCIA, RAUF■■QUESADA RICO, JOSE ANTONIO■■BLANQUER GREGORI, JOSE FRANCISCO JAVIER■■CARRATALA MUNUERA, MARIA CONCEPCION■■MATAIX SANCHO, JAVIER■■RIZO BAEZA, MERCEDES■■POMARES GOMEZ, FRANCISCO JOSE■■CLUA ESPUNY, JOSE LUIS■■CAYUELA FUENTES, PEDRO SIMON■■SEGURA LOPEZ, GABRIEL■■GIMENEZ ANDREU, MARIA DEL ROSARIO■■PALLARÉS CARRATALÁ, VICENTE■■LOPEZ PINEDA, ADRIANA■■SOLER TORRO, JOSÉ MANUEL■■ORTS CORTES, MARIA ISABEL■■NAVARRO PÉREZ, JORGE■■CHEIKH MOUSSA CHRAITEH, AL CHEIKHA KAMELA■■CEBRIAN CUENCA, ANA MARIA■■ISLA PERA, MARIA PILAR■■GONZALEZ CABALLERO, JUAN DE DIOS■■RODRIGUEZ PEREZ, MARÍA DEL CRISTO■■MACIA SOLER, LORETO■■GONZALEZ CHORDA, VICTOR MANUEL■■CARRAMIÑANA BARRERA, FRANCISCO■■TOMAS RODRIGUEZ, MARIA ISABEL■■CORTES CASTELL, ERNESTO■■ASENSIO GARCIA, MARIA DEL ROSARIO■■PONCE LORENZO, FRANCISCO JOSE■■OROZCO BELTRÁN, DOMINGO LUIS■■CANDELA GARCIA, INMACULADA■■QUIRCE ANDRES, FERNANDO■■AHUMADA VIDAL, MIGUEL■■Interés professionalCompetències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsCapacitat de treballar en equip amb iniciativa i esperit emprenedor.Capacitat de donar resposta a situacions complexes.Capacitat d'informar, d'educar, de supervisar i de mantenir una comunicació efectiva amb pacients, familiars i grups socials amb dificultats de comunicació.Capacitat d'acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge desenvolupament.Competències EspecífiquesCapacitat de lideratge en l'àrea d'especialització del programa des del coneixement avançat.Capacitat per a dissenyar i dirigir projectes de recerca orientats a l'especialització en tasques investigadores en atenció primària.Capacitat de comunicar de forma efectiva els resultats de recerca.Capacitat de participar en reunions de recerca específica.Objectius (resultats d'aprenentatge)Elaborar un projecte de recerca que servisca com a plataforma a una possible tesi doctoral.Conèixer de forma integrada totes les etapes de recercaIntegrar el mètode científic en la recerca clínicaExposar i defensar un projecte de recercaContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesElaborar un projecte de recerca que servisca com a plataforma a una possible tesi doctoral.Pràctiques de l'assignaturaBibliografia BàsicaArgimon Pallas. Josep Maria. "Métodos de Investigación Clínica y Epidemiológica". Elsevier, España.Bibliografia ComplementàriaEnllaçosLa realització d'estudis clínic epidemiològics precisa no solament de temps i entusiasme dirigit a respondre una pregunta, sinó de coneixement metodològic.Tercera edició d'una obra molt consolidada entre el públic al llarg de les seues successives edicions com a guia pràctica i de referència per a l'estudi dels fonaments del mètode científic i, en concret, el disseny i desenvolupament d'un protocol d'estudi i la lectura i interpretació crítica d'un article científic. A partir de la seua experiència acadèmica, docent i clínica, els autors ofereixen un text fonamental que combina els continguts teòrics amb els temes pràctics (com, p. ex., el finançament d'una recerca o com posar-la en pràctica), per a tots els que inicien una recerca científica o volen saber en què consisteix la recerca: revisió dels diferents tipus d'estudi, definició i establiment dels objectius d'estudi, procés de recollida de dades i interpretació dels resultats, que és una de les parts fonamentals del llibre. Tercera edició d'una obra molt consolidada entre el públic al llarg de les seues successives edicions com a guia pràctica i de referència per a l'estudi dels fonaments del mètode científic i, en concret, el disseny i desenvolupament d'un protocol d'estudi i la lectura i interpretació crítica d'un article científic. A partir de la seua experiència acadèmica, docent i clínica, els autors ofereixen un text fonamental que combina els continguts teòrics amb els temes pràctics (com, p. ex., el finançament d'una recerca o com posar-la en pràctica), per a tots els que inicien una recerca científica o volen saber en què consisteix la recerca: revisió dels diferents tipus d'estudi, definició i establiment dels objectius d'estudi, procés de recollida de dades i interpretació dels resultats, que és una de les parts fonamentals del llibre. Methods of Clinical Investigation and Statistical Analysis.ProgramariMetodologia i avaluacióAvaluacióS'avaluarà de forma PRESENCIAL en la Facultat de Medicina de la UMH. No obstant açò es podrà realitzar "On line" via Skype en circumstàncies especials justificades o per llunyania. El tribunal estarà compost per professors doctores del Màster de Recerca en Atenció Primària.Els tribunals estaran constituïts per 3 membres titulars i tres membres suplents (els suplents solament vindran en cas de baixa del titular del tribunal, s'avisara amb temps) seleccionats entre els professors amb grau de Doctor i amb docència (tots els tutors se'ls considera que tenen docència en el Màster) , en el títol de Màster (nova normativa de TFM de la umh. RD 1393/2007).Es realitzarà en 15 minuts màxim, amb 5 minuts més per a preguntes. Es valorarà originalitat, metodologia, interès del tema i presentació.Aquesta presentació representarà, al costat del TFM, el 80% de la nota. La resta de la nota (20%) es realitzarà d'acord a la proposta del tutor, en funció de l'actitud, aptitud i participació en el desenvolupament del TFM.L'alumne disposa de dues convocatòries, juny i setembre, que s'anunciaren amb temps (lloc, data i hora).