TÈCNIQUES ACTUARIALS EN ASSEGURANCES AssignaturaCodi: 1491Titulació: Grau en Estadística EmpresarialFacultat de Ciències Socials i Jurídiques d'ElxCurs: Curs 4 de Grau en Estadística EmpresarialSemestre: 2Tipus: OptativaIdioma: CastellàECTS: 6Teoria: 3Pràctica: 3Hores: 150Adreçades: 60Compartides: 0Autònomes: 0Matèria: OPTATIVES DEL CENTREMòdul: Competències Transversals i ProfessionalsDepartament: Estadística, Matemàtiques i InformàticaÀrea: ESTADÍSTICA I INVESTIGACIÓ OPERATIVA Contingut relacionat Carregant... DescripcióAnàlisi predictiva de les principals variables que integren el fenomen actuarial. Models de distribució de pèrdua. Models de pèrdua agregats.ProfessoratNomResponsableTeoriaPràcticaAPARICIO BAEZA, JUAN■MECA SAEZ, INMACULADA CONCEPCION■■Interés professionalCompetències i resultats d'aprenentatgeCompetències GeneralsCapacitat d'identificació, interpretació, formulació i resolució de problemes bàsics de la branca de Ciències Socials i JurídiquesCapacitat per a la planificació, organització, direcció i control dels sistemes i processos, en un marc que garanteixi el respecte als valors, drets i principis bàsics de l'ordenament jurídic, la competitivitat empresarial, la protecció i conservació del medi ambient, i el desenvolupament sostenible de l'àmbit corresponent.Habilitat per a l'aplicació eficient d'eines per a la solució de problemes de la branca de Ciències Socials i Jurídiques.Capacitat de comunicació en llenguatges formals, gràfics i simbòlics i mitjançant l'expressió oral i escrita.Capacitat de treball en equips multidisciplinaris i multiculturals.Capacitat d'actualització dels coneixements en l'àmbit de la branca de Ciències Socials i Jurídiques.Disposició de metodologies i destreses d'autoaprenentatge eficient per a l'adaptació i actualització de nous coneixements i avanços científics, així com de l'evolució de les necessitats, per a adoptar una aptitud d'innovació i creativitat en l'exercici de la professió.Competències EspecífiquesCapacitat per a resoldre, analítica i computacionalment problemes matemàtics que poden sorgir en l'anàlisi estadística de dades en l'entorn empresarial.Capacitat per a formular hipòtesi, recol·lectar i valorar de forma crítica la informació per a la resolució de problemes reals, seguint el mètode científic.Capacitat d'elaboració, construcció, validació, crítica i interpretació de models estadístics i de la investigació operativa per a organitzar, interpretar i comunicar la informació en el procés de presa de decisions.Capacitat per al pensament i raonament quantitatiu.Comprendre el contingut de la informació derivada de l'activitat econòmica desenvolupada per l'empresa, utilitzada pels usuaris en la presa de decisions.Adquirir la formació bàsica per a l'activitat investigadora.Objectius (resultats d'aprenentatge)01'estudiant serà capaç de modelar situacions de pèrdues02Serà capaç de treballar amb models i distribucions de freqüència per al nombre de pagaments03Serà capaç de modelar situacions de pèrdues agregades04Serà capaç d'analitzar situacions associades a l'estadística actuarial05Serà capaç de planificar estudis d'interés per a les empreses d'assegurancesContingutsTemes de teoriaUnitats didàctiquesU1Models estadístics de risc. Modelització i planificació de carteresU2Modelització de pèrduesU3Models i distribucions de freqüències per al nombre de pagamentsU4Models de perdues agregadesAssociació objectius i unitatsObjectiu/UnitatU1U2U3U40102030405CronogramaSetmanaUnitats didàctiquesHores dirigidesHores compartidesHores autònomesHores totals142410242410342410442410542410642410742410842410942410104241011424101242410134241014424101542410Pràctiques de l'assignaturaBibliografia BàsicaJiménez Blasco, Miguel. "Productos y servicios financieros y de seguros básicos". Madrid, [etc.] McGraw-Hill D.L. 1998. Mendenhall, William. "Introducción a la probabilidad y la estadística". Belmont, California Wadsworth Cop. 1982. Bibliografia ComplementàriaCaño Palop, José Ramón del. / Antelo Suárez, Ana. "Legislación de seguros". Madrid Civitas 1999. EnllaçosBlog asignaturaProgramariMicrosoft Office 2010R 2.15.2Metodologia i avaluacióAvaluació(1) Avaluació contínua = 20% (2) Examen final = 75% (3) Tutoria individualitzada = 5% (1) L'alumne tindrà la possibilitat d'entregar una sèrie pràctiques puntuables. A més es valorarà el treball cooperatiu i la seua participació activa al llarg de tot el curs. (2) En l'examen final s'efectuaran una sèrie de preguntes, fonamentalment quantitatives, on l'alumne potencie la seua capacitat de raonament més que l'exercici estricte de la seua memòria i a través de les quals es valorarà especialment la capacitat de l'estudiant per a assimilar i plantejar la resolució del problema, a més de desenrotllar adequadament el problema i aconseguir la solució requerida. Per a la qualificació de l'examen es tindrà en consideració d'una forma ponderada cada un dels següents factors a l'hora d'avaluar cada un dels exercicis: Assimilació i plantejament del problema (30%) Desenrotllament del Problema (Coherència) (30%) Rigor Matemàtic (20%) Aconseguir resultat final (10%) Presentació (10%) Per a aprovar l'assignatura (i valorant sobre 10 punts cada part) l'alumne haurà de traure almenys un 4 en cada part i que la seua nota final, calculada com 0,2 · Nota (1) + 0,75 · Nota (2) + 0,05 · Nota (3) siga igual o major que 5 punts.