El curs d'adaptació està pensat per a facilitar als Diplomats en Ciències Empresarials que estiguen exercint la seua activitat professional l'oportunitat d'obtenir el Grau en Administració i direcció d'empreses amb un sol curs semipresencial. El curs s'ha dissenyat perquè es puga conciliar l'estudi amb el treball, ja que s'ofereixen les classes els divendres a la vesprada i els dissabtes al matí.
Professió regulada: NO
Les eixides professionals que ofereix el Grau en Administració i direcció d'empreses són moltes, variades i estan especialment relacionades amb llocs de treball de responsabilitat mitjana i alta en qualsevol tipus d'organització, fins i tot, faciliten l'accés al treball per compte propi. A continuació, seguint diversos criteris enumerem la majoria de les eixides professionals:
1)Per entitat oferent:
-Empreses de tot tipus: sectors agrícola, industrials i de serveis, assessories, consultores, banca, entitats financeres i assegurances, acadèmies i centre d'ensenyament, formació i recerca.
-Administracions públiques: organismes nacionals, autonòmics, locals i internacionals en tots els cossos i escales, alguns dels quals específics; centres d'ensenyament i de recerca com ara centres de secundària/batxillerat, formació professional, universitat.
-Organitzacions sense finalitats de lucre: associacions, fundacions, ONG, etc.
-Autoocupació.
2)Per la naturalesa del treball:
-Direcció i gerència.
-Auditories comptable, fiscal i de sistemes d'informació.
-Gestió financera, comptable i control pressupostari de les empreses.
-Plans de viabilitat.
-Aplicació de les tecnologies de la informació.
-Estudis sobre la producció, la despesa i la inversió.
-Comerç exterior i prospectiva de mercats.
-Gestió de personal, Seguretat Social i nòmines
-Assessoria fiscal.
-Peritatge judicial i intervenció en processos concursals.
-Gestió d'entitats bancàries.
-Gestió d'Administracions Públiques.
-Docència.
Crèdits ECTS: 60
Obligatòries | Treball Fi Grau |
---|
54 | 6 |
Planificació
Per al desenvolupament de la docència semipresencial del curs, la Universitat Miguel Hernández d'Elx compta amb sistemes de suport específics de l'ensenyament basats en recursos web integrats que faciliten el procés d'ensenyament-aprenentatge dels estudiants del curs d'adaptació. Aquests recursos impliquen disposar d'una web específica per a cada assignatura amb tota la informació (descripció, professorat, context i competències, continguts, metodologia, planificació, sistema i criteri d'avaluació i horaris). També existeix la possibilitat d'utilitzar diferents recursos web per a la comunicació i interacció entre alumne i professor (anuncis, material docent, tasques, exàmens en línia, correu electrònic), així com la possibilitat d'impartir la lliçó magistral usant el sistema de videoconferències.
Assignatures
Competències
Competències Generals
- Capacitat d'identificació, interpretació, formulació i resolució de problemes bàsics de la branca de Ciències Socials i Jurídiques.
- Capacitat per a la utilització de les eines i instruments necessaris per a observar adequadament els sistemes objecte d'estudi.
- Habilitat per a identificar l'estructura de les administracions, les empreses, les institucions, els organismes públics i les organitzacions en general, com també per a interpretar les reglamentacions i els procediments necessaris per a la realització de projectes i altres activitats.
- Capacitat per a la planificació, organització, direcció i control dels sistemes i processos, en un marc que garantisca el respecte als valors, drets i principis bàsics de l'ordenament jurídic, la competitivitat empresarial, la protecció i conservació del medi ambient, i el desenvolupament sostenible de l'àmbit corresponent.
- Habilitat per a l'aplicació eficient d'eines per a la solució de problemes de la branca de ciències socials i jurídiques.
- Capacitat per a la innovació en el desenvolupament de noves línies, processos, projectes i productes.
- Capacitat crítica i analítica en l'àrea d'especialitat corresponent.
- Capacitat per a l'avaluació, optimació i confrontació de criteris per a la presa de decisions.
- Capacitat de comunicació en llenguatges formals, gràfics i simbòlics i mitjançant l'expressió oral i escrita.
- Capacitat d'actualització dels coneixements en l'àmbit de la branca de Ciències Socials i Jurídiques.
- Capacitat de consolidació, ampliació i integració dels coneixements fonamentals de la branca de Ciències Socials i Jurídiques.
- Disposició de metodologies i destreses d'autoaprenentatge eficient per a l'adaptació i actualització de nous coneixements i avanços científics, així com d'evolució de les necessitats, per a adoptar una aptitud d'innovació i creativitat en l'exercici de la professió.
- Capacitat de direcció/coordinació de recursos humans per a la execució de projectes.
- Capacitat de treball en equips multidisciplinars i multiculturals.
Competències Específiques
- Capacitat per a relacionar els coneixements sobre les teories i les institucions econòmiques fonamentals.
- Capacitat per a analitzar els problemes generals en l'àmbit de la microeconomia i la macroeconomia.
- Capacitat per a percebre i valorar la importància de les noves tecnologies en l'àmbit empresarial i del seu entorn econòmic.
- Capacitat per a analitzar els problemes generals en l'àmbit de l'empresa i els mercats.
- Capacitat per a la utilització i la interpretació de dades i la informació de l'empresa per a elaborar informes especialitzats i adoptar decisions.
- Capacitat per a identificar i avaluar l'impacte d'esdeveniments econòmics en les empreses.
- Capacitat per a la resolució de problemes de tall quantitatiu.
- Capacitat per a analitzar els problemes generals en l'àmbit del Dret Tributari.
- Capacitat per a analitzar la relació entre l'empresa i el seu entorn econòmic, distingint les àrees funcionals: producció, inversió, finançament i comercialització, així com la tècnica comptable per a obtenir la situació economicofinancera amb especial èmfasi en les xicotetes i mitjanes empreses.
- Capacitat per a relacionar els coneixements sobre el funcionament i el registre de l'activitat empresarial, singularment en casos de petites i mitjanes empreses.
- Capacitat per a gestionar i assignar adequadament els recursos.
- Capacitat per a elaborar i controlar el procés de disseny i gestió de projectes.
- Capacitat per a identificar i emprendre iniciatives empresarials i professionals.
- Capacitat per a gestionar i administrar empreses de petites dimensions.
- Capacitat d'integració en qualsevol àrea funcional (en empresa o organització de gran grandària), exercint amb soltesa les tasques de gestió.
- Capacitat per a dissenyar i desenvolupar un procés de direcció estratègica.
- Habilitat per a interpretar els fonaments del dret, amb especial incidència en els àmbits mercantil, laboral i tributari, així com dur a terme la seua aplicació a l'activitat empresarial.